!این صفحه فعلن در وضعیت آزمایشی قرار دارد

2013/06/20

رفیق بهار کیمیونگر دستگیر شد

بهار کیمیونگر دستگیر شد
چندی پیش و بعد از اعتراضات جانانه مردم ترکیه در استانبول و آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه، اردوغان با وزیر کشور بلژیک تماس داشته و پیرامون مسائل مختلف صحبت کرده است. این تماس در تلویزیون و ... بلژیک هم اشاره شد. یکی از این مباحث استرداد رهبران اپوزیسیون انقلابی ترکیه و ساکن در بلژیک بویژه رفیق "بهار کیمیونگر"
به دولت ترکیه بود. 
رفیق بهار کیمیونگر یک از رهبران DHKP-C سالهاست که در بلژیک ساکن است و تا کنون دوبار تا مرز استرداد به دولت ترکیه رفته است و هربار توسط مبارزات فعالین انقلابی و وکلای اروپایی نجات یافته است. در ایام مبارزات اخیر در ترکیه، رفیق بهار بصورتی فعال در خیابانهای بلژیک و فرانسه همراه با اعضا و هواداران DHKP-C و دیگر سازمان های چپ حضور داشت و از آنجا که به چندین زبان زنده مسلط است، مصاحبه های زیادی با شبکه های تلویزیونی اروپایی کرد. این رفیق در سفری که در اسپانیا بود روز دوشنبه توسط اینترپل دستگیر و در اختیار پلیس اسپانیا قرار می گیرد. دولت ترکیه از طریق سفارت خود در تلاش برای استرداد او است و از دیگر سو نیروهای انقلابی و مترقی وارد عمل شده و آکسیون های آزادی او را شروع کرده اند. دیروز در بروکسل آکسیونی در برابر وزارت کشور برگزار شد و تعدادی از وکلای مترقی با وزیر کشور ملاقات کردند: 

فوراً از اسپانیا خبر رسید که دادگاهی در شهر محل دستگیری او خواهان 10000 یورو وثیقه برای آزادی رفیق بهار شده است! این وثیقه برای آزادی موقت او و بازگشتش به بلژیک است. 
از همه فعالین درخواست می کنیم که برای آزادی رفیق بهار و اقدام فاشیستی پلیس اسپانیا اخبار مربوط را دنبال کرده و انعکاس دهند.

به اشتراک گذاشتن