!این صفحه فعلن در وضعیت آزمایشی قرار دارد

2013/07/30

تظاهرات برای قانونی شدن "حق سقط جنین" در شیلی


گزارش ارسالی از شیلی:
تظاهرات برای قانونی شدن "حق سقط جنین" در شیلی 25 جولای

در روز 25 جولای، ساعت 17 بدون اجازه پلیس و شهرداری، گروهی از فعالینِ زنان و با همکاری برخی گروه های چپِ غیرقانونی، تظاهراتی را در مرکز شهر سانتیاگو Plaza Italia و L'Alameda (از دیگر مراکز اصلیِ سانتیاگو) برگزار کردند که به سرعت تعداد زیادی از مردم و زنان جوان به آن پیوستند. فعالین، در این تظاهرات خواهان قانونی شدنِ " حق سقط جنین " شده بودند و شعارهایی در این رابطه بر دست داشتند. همچنین تعدادِ زیادی از زنان، بر بدن های برهنه یا نیمه برهنه ­ی خود شعارهایی با این مضمون نوشته بودند:

" بدن من حق من است " و یا " کنترل مذهب بر تن هایمان را خاتمه دهید " ...

تظاهرکنندگان از L'Alameda به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کرده که با ممانعت پلیس روبرو شدند. درگیریهای محدودی بینِ آنها ایجاد شد و پلیس با توجه به مبارزاتِ مکررِ جوانان و دانشجویان در ماه­های اخیر، در برخورد با معترضین احتیاط فراوان می­کرد. بعد از مواجهه با پلیس، تظاهرکنندگان که اکنون بیش از 8500 نفر بودند و لحظه به لحظه بر تعدادشان افزوده می شد، به سمت کاتدرالِ اعظمِ سانتیاگو رفتند. کاتدرالِ اعظم کاتولیک در سانتیاگو، مخالفت قاطعی در برابر قانونی شدن حق سقط جنین ابراز کرده و مقامات دولتی را تحت فشار گذاشته است. یک کارزار ضد حق سقط جنین نیز توسط کاتولیک­های متعصب به­راه انداخته است. حرکت به سمت کاتدرال، ایده­ای بود که از قبل میانِ بخشی از چپ­ هایی که در برنامه­ ریزی شرکت داشتند با فمینیست­ ها مطرح شده­ بود و گروه­ های دیگر از آن مطلع نبودند ولی با اعلام آن، همه ­ی جمعیت از آن استقبال کردند. با رسیدن به محل و قبل از ورود به کاتدرال، یک تریبون آزاد برقرار شد و به افشای نقش روحانیت کاتولیک در ممنوعیت حق سقط جنین پرداخته شد. جمعیت متحدانه شعار می داد: " کنترل مذهب بر تخمدان های ما را خاتمه دهید " و سپس وارد شدند و با خشم برخی درها، میزها، کابین­ های اعتراف­ کردن و کتابخانه­ های آن را واژگون و تخریب کردند. جمعیت بسیار خشمگین بود و در و دیوارهای کاتدرال را از شعارهایی در دفاع از حق سقط جنین پُر کرد: برخی شعار در این مکان عبارت بودند از:
- سقط جنین بهترین است، شیت به خدا.
- بر علیه کالایی کردنِ شکم هایمان، حق اختیار تن هایمان و آتشِ نفرت بر مردسالاری
- کاتدرال از تو متنفر و بیزاریم.


همان شب دولتِ پیِنرا به سرعت واکنش نشان داد و در تلویزیون و دیگر رسانه­ ها اعلام کرد که با این روش معترضین و به ویژه حمله به کاتدرالِ اعظم، برخورد نموده و از آبروی کاتولیک­ ها دفاع خواهد کرد ... !

در زیر دو لینک بسیار جالب و تعدادی عکس از این مبارزه را ببینید:


 



  




به اشتراک گذاشتن