!این صفحه فعلن در وضعیت آزمایشی قرار دارد

2011/05/06

چریک های شهری دهه 70 بلژیک راهی زندان می شوند


 پروسه چریک های شهری دهه 70 بلژیک دوباره باز می شود
1. پروسه ای که مخفیانه آغاز شد

در 12 فوریه سال 2007 ، ده ها تن از فعالان کمونیست، فعالان اتحادیه های کارگری و ضد فاشیست در چند شهر ایتالیا دستگیر شدند. پلیس ایتالیا نتیجه گرفت که یک سازمان مخفی، شاخه ای سیاسی نظامی حزب کمونیست، که به چاپ روزنامه زیرزمینی، برنامه ریزی و حملات علیه محل اقامت برلوسکونی و تلویزیون و ... می پردازد، ایجاد شده است. در میان اسناد مختلف، که پلیس ایتالیا در اختیار دارد و در باغ توسط شبه نظامیان ایتالیایی دستگیر شده دفن شده بود، عکسی از چهار نفر از اعضای کمک سرخ Secours Rouge -سازمان همبستگی با زندانیان انقلابی- بدست آمد.

برتراند ساسویا
   پلیس ایتالیا این اطلاعات مخفی را در ارتباط با و در اختیار  پلیس بلژیک قرار داد. برای یک سال و نیم، بوسیله 4 جاسوس و نیروهای دیگر در اطراف آنها بصورت بی سابقه ای: با دوربین مخفی در مقابل خانه ها، استراق سمع از مکالمات تلفنی و ایمیل، ... را بررسی کردند و تمام سفرهای خارج از کشور توسط اسکن لیست شرکت های هواپیمایی و ترافیک راه آهن، بررسی مقالات قدیمی (بازگشت به سال 2004 در یک مورد!)، و غیره بازبینی  شد.



3 عضو دیگر
2. یورش، دستگیری

با توجه به مجموع شرایطی که در نتیجه این جاسوسی (به طور رسمی در این مورد به رسمیت شناخته شده)، قاضی تصمیم گرفت و فرمان "پرواز به جلو" را داد که به موجی از حملات منجر شد و عده ای دستگیر شدند. در سپیده دم 5 ژوئن 2008، کماندوهای ضد تروریست، با پوشیدن ماسک و با اسلحه کشیده شده، در را شکسته و  دستگیری آغاز شد. یک عضو کمک سرخ و مردم مختلف در اطراف آنها از جمله یک کودک با استفاده از سلاح مورد تهدید قرار گرفتند. عضو SR بازجویی شد،  با اسلحه  تهدید  شد و سپس روشن شد که حتی اتهامی نمی توان واردکرد. در دو روز، 7 نفر بازداشت شدند (از جمله 6 تن از اعضای SR) و از این 6 تن 4 تن از آنها حکم زندان گرفتند. بعد از 3 سال این 4 تن آزاد شدند.

  پلیس در حال تلاش برای لغو آزادی مشروط آنها است، و می خواهد شواهدی مثل استعمال مواد منفجره توسط کمک سرخ را به میان بکشد. با اینکه برنامه های این گروه کاملا عمومی و در ملا عام بوده و حتی فیلم و عکس هم از آن ها گرفته شده است.



3. همبستگی، آزادی و پروسه دادگاه


در تاریخ 11 ژوئن ، در حالی که جنبشی در همبستگی با این دستگیر شدگان آغاز شده بود، و دروغ هایی که بصورتی برهنه در مطبوعات روز ظاهر می شد، ناگهان تصمیم گرفته می شود که 3 زندانی از 4 تن آزاد شوند. در برابر تصمیم دادگاه قبلی در تاریخ 26 ژوئن؛ عبدالله و کنستانت  Abdel  , Wahoub , Constant آزاد می گردند. برتراند Bertrand اما 29 ژولای 2009 آزاد می شود. اما دادستان فدرال که از این تصمیم هنوز خشمگین است بنا به مورد دیگری  DHKPC-Bahar Kimyongür تصمیم با بازگشایی پرونده قبلی می کند. بخشی از این دادگاه در تاریخ 11 مه امسال دوباره پرونده را خواهد گشود تا بلکه بتواند 4 عضو کمک سرخ را به زندان برگرداند. 

اکنون ما علیه دادستان فدرال و دستگاه قضایی طبقاتی آن ها؛

خود را سازماندهی می کنیم تا برای جلوگیری از اقدام ناعادلانه آن ها و برای  نجات 4 عضو کمک سرخ روی پله های کاخ دادگستری در بروکسل تجمع می کنیم!

رالی در روز چهارشنبه 11 مه - ساعت 13 بر روی پله های کاخ دادگستری BXL .



زنده باد همبستگی بین المللی

زندانی سیاسی آزاد باید گردد



برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر رجوع کنید:                                             Pour en savoir plus:


Sur le site du Secours Rouge: Dossier chronologique de l’affaire
Sur le site du Secours Rouge: Communiqué des 4 inculpés (alors encore emprisonnés) le 25 juin 2008
Sur le site de la Ligue des Droits de l’Homme: « La bande a bon dos », carte blanche publiée dans La Libre Belgique le 27 juin 2008
Sur le site de la Ligue des Droits de l’Homme: Rapport 2008 du Comité T abordant e. a. la question des poursuites contre les membres du Secours Rouge
Lien vers le blog des S5S (« solidaires des 5 solidaires »)
Sur le site du CLEA: « Pour l’abrogation des lois liberticides »


به اشتراک گذاشتن

0 دیدگاه: